Close
Skip to content

1-2 évesek

A gyermek egy éves korára már megszilárdul a tárgyállandóság fogalma, vagyis az arról való tudása, hogy a tárgyaink akkor is léteznek, ha az érzékszerveink számára éppen nem elérhetőek. Ezt a képességét fejlesztik a különböző elbújtatós, eldugós játékok. Fürdéskor már magabiztosan ül a kádban, biztonságban érzi magát, szívesen játszik fürdőjátékokkal. Ebben az időszakban szilárdul meg a járás képessége, fejlődik egyensúlyérzéke és mozgáskoordinációja. Földön fekvő játékaiért képes leguggolni és újra felállni. Játékait előszeretettel cipeli egyik helyről a másikra, hozza-viszi azokat a lakásban és szereti a tologatós, húzogatós játékokat is.

Ebben a korban egyre inkább képessé válik rendeltetésszerűen használni a játékait, például két elemet egymásra helyez, épít, forma alapján válogat. A motoros fejlődést segítő játékokon túl a gondolkodást fejlesztő játékok is fókuszba kerülnek. Kezdődő logikus gondolkodását, figyelmének megtartását segítik a különböző formabeillesztő, formaberakó és az egyszerűbb puzzle jellegű játékok. Finommotorikája sokat fejlődik, így az apró mozgásokat igénylő játékok mellett szerepet kap az alkotó eszközök (zsírkréták, vastagabb ceruzák) felfedezése is.

Egy-egy játék már próbára teszi a kitartását, ügyességét és kudarctűrő képességét is, ezzel hozzájárulva az önbizalmának a fejlődéséhez. Képes megmutatni saját magán, másokon vagy egy játékbabán a főbb testrészeket, folyamatosan fejlődik a testséma. Egyre fogékonyabb a mondókákra, dallamokra, így a játékhangszerek is könnyen felkeltik az érdeklődését.

Az eddig begyakorolt nagymozgások kiegészülnek újabb mozgásformákkal, mint például lábujjhegyen járás, páros lábbal ugrás, futás, guggolás. Az egyre komplexebb mozgások megjelenését segíthetjük különböző mozgásfejlődést segítő eszközök használatával is.

Mind a(z) 30 találat megjelenítve