Barion Pixel Skip to content

Fogyasztói tájékoztató

Ezen az oldalon a bonyolult fogyasztói jogszabályokat és kereskedelmi jogrendszert tudod közérthetően megismerni. Egyszerű pontokba rendezve összeszedtük számodra a legfontosabb tudnivalókat, melyek relevánsak online webáruházban történő vásárlás során.

 

Elállási jog

Internetes vásárlás esetén a fogyasztót 14 napos elállási jog illeti meg. Az elállást nem kell indokolni, ha bármilyen okból nem vagy elégedett a termékkel, 14 napon belül visszaküldheted és visszakérheted az árát. Az elállási jog csak magánszemély vásárlókra vonatkozik, céges vásárlók nem élhetnek vele. A 14 nap akkor kezdődik, amikor először a kezedben van a termék (tehát nem az online vásárlás időpontja, hanem amikor átadja a futár a terméket).

 

Elállási nyilatkozat

Ha elállási jogoddal szeretnél élni, akkor elállási nyilatkozatot kell tenned, melyet az alábbi oldalunkon érsz el:

https://jatekpszichologia.hu/elallasi-nyilatkozat/

A beérkezett igényt minden esetben vissza kell igazolnunk email formájában számodra.

 

A termék kibontása

A fogyasztó jogosult kibontani a terméket és meggyőződni annak használhatóságáról. Az elállási jog ezután is érvényesíthető. Nem gyakorolhatja azonban a fogyasztó az elállás jogát a 45/2014. sz. kormányrendelet 29. §-ában meghatározott esetekben, így pl. lezárt csomagolású higiéniai termékek, illetve lezárt csomagolású CD, DVD, vagy szoftver, digitális termék esetében.

Ha a terméket nem csak kibontotta a fogyasztó, hanem használni is elkezdte, akkor az elállási jog már nem érvényesíthető, az ebből fakadó értékcsökkenésért már a fogyasztó felel.

Összefoglalva: a termék általánosságban kibontható a gyári csomagolásból és meg kell győződni annak hibátlan minőségéről, ám elkezdeni használni már nem szabad, ha vissza akarjuk küldeni az elállási jogra hivatkozva.

 

A termék visszaküldése

Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni.

 

Pénzvisszafizetés

Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, az Eladó tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által megfizetett teljes összeget, ideértve a szállítási díjat is. Az Eladó a fogyasztó elállása esetén mindaddig visszatarthatja a teljes összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

 

Jótállás és szavatosság

A jótállás és szavatosság szabályozása kifejezetten terjedelmes, melyet a következő linken részletesen is elolvashatsz:

https://www.fogyasztovedelem.hu/Varia_x/alapfogalmak.htm

Nem szeretnénk száraz jogi szöveggel fárasztani Téged, így nagyon röviden az alábbiakat érdemes tudnod:

  • A vásárlástól számított 14 nap eltelte után (pl. 1 hónappal később) már nem küldhetsz vissza terméket azért, mert egyszerűen nem tetszik, vagy meggondoltad magad.
  • Szavatosság: kötelező szavatosság körébe tartozik minden gyermekjáték. A szavatosság az eladó hibás teljesítésért való felelősségét jelenti. Hibás a teljesítés, ha a termék – a teljesítés időpontjában – nem felel meg a jogszabályban, vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. Ebben az esetben élhetsz a hibás termék kicserélésének, javításának igényével.
  • A meghibásodás miatti jogérvényesítés csak a rendeltetésszerű használatra vonatkozik, ha véletlenül Te tettél kárt a termékben, akkor arra nem vonatkozik.

Minden problémás esetben, kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi „Jótállási ügyintézés” oldalunkon keresztül:

https://jatekpszichologia.hu/jotallasi-ugyintezes/