Barion Pixel Skip to content
smart games játékok

Camelot Junior logikai játék – Smart Games

(2 vásárlói vélemény)

10.990 Ft

Segíts a lovagnak eljutni a hercegnőhöz ebben a térbeli logikai játékban! Össze tudod őket kötni egy lépcsőkkel tarkított útvonallal?

Szállítási és fizetési részletekről bővebben >>>itt<<< olvashatsz.

Elérhetőség: készleten

Camelot Junior logikai játék

Játékismertető:

A Camelot Junior egy kedves és romantikus logikai játék, melyben utat kell építenünk a lovag és a hercegnő közé, hogy egymásra találhassanak.

A játék tartalma:

  • 1 db fa alapzat
  • 4 db toronyelem + 3 db lépcsőelem + 1 db hídelem
  • 2 db műanyag figura: lovag és hercegnő
  • feladványfüzet 48 db kihívással
  • magyar leírás

A feladványfüzet egyre nehezedő feladatokat tartalmaz, összesen négy nehézségi szinten: kezdő, junior, haladó és mester. Mind a 4 szint 12 különböző, egyre bonyolódó feladványt tartalmaz. A játék első lépéseként tegyük ki a fa alapzatot, majd válasszunk egy feladványt. A feladat mindig azzal kezdődik, hogy építsük fel a képen látható „hiányos” kastélyt a piros és narancssárga elemekből, majd helyezzük magunk elé azokat az építő elemeket (kék, zöld vagy lila), melyekből a feladat szerint teljessé kell tennünk az utat a hercegnő és a lovag között. Ezután nincs más dolgunk, mint az adott építőelemek használatával utat építeni hőseink közé. A helyes megoldást a füzet következő oldalán láthatjuk.

 

A Camelot Junior játék által előhívott készségek és képességek:

finommotorikaszem-kéz koordinációszínfelismeréslogikarész-egész látásmódrugalmas gondolkodásfeladattudatkitartáskudarctűrésönbizalomszabálykövetés

A játék építős jellegéből adódóan hatékonyan segíti a szem-kéz koordináció erősítését és a finom mozgások fejlődését. Az építőelemek színei fontos információt hordoznak, hiszen csak a megengedett színű blokkokat használhatjuk. A játék első fázisában, amikor a piros és narancssárga elemekből a kiindulási állapotot állítjuk össze, a megfigyelő képesség kap kiemelt szerepet. Ezután a gyermek a logikus gondolkodása és a rész-egész látásmódja segítségével tudja megoldani a térbeli „kirakó” feladatot. A játék kiválóan teszteli a rugalmas gondolkodás képességét, egy-egy újabb feladat megoldása során nem feltétlenül elegendő az eddig ismert megoldások használata, kombinálása, hanem flexibilis módon új módszer bevetésére lehet szükség (pl. a lépcsős elemet fejje lefelé rakva használjuk, így nincs is szükség a lépcsős részére). A feladatok helyes megoldása erősíti a gyermek önbizalmát, míg a sikertelen próbálkozások a kudarctűrő képességét teszik próbára. Az egyre nehezedő kihívások a gyermek feladattudatának fejlesztéséhez is hozzájárulnak, míg egy-egy nehéz feladat teljesítése a kitartás képességét is alaposan igénybe veheti. Olykor a gyerekek megpróbálkozhatnak az építőblokkok oly módon történő használatával, melyet a szabályok nem engednek (pl. élére állítani a lépcsős elemet), ám ezekből az esetekből nagyon kevés van és a szabályfüzet is külön oldalon magyarázza, hogy mely megoldások a szabályosak és melyek nem.

 

Személyes tapasztalatok és alternatív játéklehetőségek:

Egyik személyes kedvencünk a Smart Games Camelot Junior játéka. A kaucsukfából készült fa építőelemek kifogástalan minőségűek, szép festéssel a felületükön. A Camelot Jr doboza is magas minőségű, ennek ellenére – amikor nem játszunk vele – tárolhatjuk a játékot akár a fa alapon is, nagyon elegáns bármely gyerekszoba polcon. A játék korábbi verziója fából készült hercegnőt és lovagot tartalmazott, a lenti videó is erről a verzióról készült. Az új kiadás azonban műanyag bábukat tartalmaz, melyek jóval kifinomultabbak és ujjbábként is használhatóak. A Játékpszichológia webáruházban is ezt az új verziót tudod megvásárolni.

A kihívásokat érdemes sorrendben megcsinálni, mert az egyre nehezedő feladatok a különböző megoldásaik révén tanítják a gyermeket az egyre rugalmasabb problémamegoldásra. A játékot 4 éves kortól ajánlja a gyártó, azonban már 3 éves kortól is érdemes lehet vele próbálkozni. Többszöri próbálkozás és a megoldások begyakorlása után egy három éves gyermek képes lehet megoldani az első 12 (kezdő szintű) feladatot.

A játéknak van egy varázslatos vonzereje, melynek köszönhetően a gyerekek szívesen belevágnak újból és újból a kihívások teljesítésébe. A motiváció még tovább fokozható, ha egy kis szerepjátékot is bevetünk a sikeres teljesítés után, például eljátsszuk, ahogy a lovag odagyalogol a hercegnőhöz és megöleli vagy megpuszilja.

A Smart Games tervező csapata nagyon jól átgondolt, motiváló és gondolkodásra késztető játékot alkotott, mely ténylegesen képes újra és újra lekötni a gyermeket. A mester szint feladványai pedig még a felnőttek számára is szórakoztató kihívást jelentenek.

 

Rövid videó a játékról a Smart Gamestől:

Ha tetszett a Camelot Junior játékleírása, olvasd el a Szemlélet oldalunkat is, melyben a jatekpszichologia.hu gyerekjáték webáruház 100 darab játékának kiválasztása során alkalmazott koncepciónkat ismertetjük.

További információk

Méretek29 × 24 × 6 cm
Életkor

4+

Gyártó

Smart Games

Kategória

Okosító, iskolaelőkészítő játékok

Anyagösszetétel

Fa, Papír/Karton

Camelot Junior logikai játék – Smart Games termékről 2 értékelés

  1. Névtelen

  2. Gál Zsuzsanna

Mondd el a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük