Számolás
Amikor kisgyermekkori matematikai képességekről beszélünk, akkor megkülönböztethetjük a gyermek számfogalmának kialakulását a számolás, azaz a mennyiségekkel való matematikai operálás képességétől. A számolás feltételezi a számfogalom meglétét, hiszen a mennyiségek értelmezése nélkül nem lehet azokkal matematikai műveleteket elvégezni. Míg a számfogalom (a mennyiségek értelmezése) két-három éves kortól kezd kialakulni, addig a számoláls képességéről nagyjából 5 éves kor körül beszélhetünk. Elsőként az ötös számkörben való számolás alakul ki, ami egyben iskoleérettségi kritérium is. Ekkor már képes a gyermek ötig elszámolni, öt alatti számokkal összeadást, kivonást végezni, matematikai feladatokat megoldani (pl. itt van öt alma, ha elveszek kettőt, hány marad?). Sok gyermek iskolakezdésig a 10-es számkörben is képes lesz otthonosan mozogni, számolni. Természetesen ekkorra már nagy egyéni különbségek is mutatkozhatnak közöttük, magas intellektusú és a számok világára fogékony gyermekeknél előfordulhat, hogy iskolakezdésre már akár a 10-es szorzótáblát is ismeri és képes egyjegyű számok összeszorzására.
Nézd meg az alábbi, számolás fejlesztésére használható termékeinket:
Ha kíváncsi vagy az összes,
számolás képességet előhívó termékünkre,
akkor klikkelj ->> ide <<-