Leírás
Sárkány Samu Fejtörői
Sajnos a termék bizonytalan ideig nem elérhető!
Játékismertető:
A játék tartalma:
- 90 kártya verses fejtörőkkel
- 6 játéktábla
- 36 színes kartonzseton
- játékszabály
- ajándék matrica
A Sárkány Samu Fejtörői egy rendhagyó társasjáték, melyben verses fejtörőket kell megoldanunk, s a végén az lesz a győztes, aki először összegyűjti a 6 nyereményzsetont a táblájára. A játék 90 verses fejtörőjét Körner Gábor foglalta rímekbe, melyek fantasztikusan szellemesre sikeredtek. A 90 kártya egyik oldalán a versek olvashatóak, másik oldalukra pedig a megfejtés van írva és rajzolva egyaránt. Ki találja ki, mire gondolok?
“Gömbölyű és szép piros,
falhoz csapkodni tilos,
hogyha mégis lecsapod,
így készíthetsz kecsapot.”
A játék által előhívott készségek és képességek:
A Sárkány Samu Fejtörői játék egy kiváló eszköz a gyermek verbális képességeinek a fejlesztéséhez. A versek szülő általi felolvasása megdolgoztatja a gyermek koncentrációs képességét és rugalmas gondolkodásra készteti. A játék során folyamatos a játékosok közti kommunikáció, így a beszédkészséget is trenírozhatjuk. A verses fejtörők megfejtése logikus gondolkodást és a memóriában tárolt ismeretek előhívását is megköveteli a gyermek részéről, miközben a számtalan feladvány a szókincs gyarapodásához is nagyban hozzájárul. Az ilyen “kitalálós” játékok természetes módon erősítik az önbizalmat és a kudarctűrő képességet is.
Személyes tapasztalatok és alternatív játéklehetőségek:
Nagyon örülünk, hogy a Sárkány Samu Fejtörői lengyel játékot magyar változatban is kiadták. A versek Körner Gábor fordításában zseniálisak, egyenkénti megfejtésük izgalmas és vicces pillanatokat tartogatnak gyermeknek és felnőttnek egyaránt. A gyártó 4 éves kortól ajánlja a játékot, ami a versek értelmezése végett érthető is, ám alternatív módon már akár 3 éves kortól is játszhatunk a kártyákkal. A verses oldalt mellőzve, csak a rajzokat használva játszhatunk szókincsbővítő, egyszerű “mi van a képen” játékot. A 90 darab kártya nagyszerű lehetőséget ad a különböző tárgyak megismertetésére. A rajzok felismeréséhez a gyermek ilyenkor a formafelismerő és a megfigyelő képességét egyaránt használja. A mellékelt korongokkal szortírozós játékot is játszhatunk. Kirakosgathatjuk őket egy vonalba vagy több sorba, színenként vagy váltakozva, stb. A dobozban egy ajándék matrica is vár minket!
Tudtad a Grannáról?
A Granna játékok szülőhazája Lengyelország. A harminc éves múltra visszatekintő lengyel cég a társasjátékok specialistája. Egyedi stílusával, neves grafikusok által készített illusztrációival összetéveszthetetlen megjelenést kölcsönöz a játékoknak. Az Európa-szerte ismert márka sikerességéhez hozzájárul, hogy nagy gondossággal fordítják le és adaptálják játékaikat (pl. versek, játékleírások fordítása) az adott országok számára.
A Játékpszichológia 100 játéka közé előszeretettel válogattuk be a lengyel cég óvodás korosztálynak szóló társasjátékait. Elsősorban a készségfejlesztésre fókuszáló koncepció (például az érzékszervekre ható társasjátékai), a részletes játékleírások, a strapabíró karton használata és a játékaik eredetisége, kedves, magával ragadó látványvilága emeli magas színvonalú társasjátékokká a Granna játékait.
Ha tetszett a Sárkány Samu Fejtörői leírása, olvasd el a Szemlélet oldalunkat is, melyben a jatekpszichologia.hu gyerekjáték webáruház 100 darab játékának kiválasztása során alkalmazott koncepciónkat ismertetjük.
Anonim –
Németh Dénesné –
Ildikó Bárány –