Számfogalom
Számfogalom alatt a mennyiségek értelmezésének képességét értjük. Két éves kor alatt a gyerekek még nem igazán képesek különbséget tenni a mennyiségek között. Először két éves korban jelenik meg a számfogalom, kezdeti lépésként az „egy”-et tudja megkülönböztetni a „sok”-tól, majd három éves kor körül megérti az 1, 2 és három közti különbséget is. Már képes lehet elszámolni akár tízig is, de még nem érti a számok közti mennyiségi különbséget, inkább csak emlékezetből, mondókaszerűen mondja a számokat. Ugyanígy angolul vagy más nyelven is képes lehet elszámolni tízig, de ez is csak az idegen szavak mondókaszerű visszamondását jelenti. Körülbelül 4 éves korára 1-től 5-ig értheti a számok mögötti mennyiségeket és játék során képes kivenni mondjuk pontosan 4 kockát egy építőkészletből, ha erre kérjük. A leírt számokat ellenben képes megkülönböztetni és azonosítani akár 10-ig is (a már kialakult formafelismerő képességének birtokában).
A számokhoz hasonlóan a térbeli mennyiségeket is három éves kor után képesek pontosabban érzékelni. Ekkor például két ugyanolyan színű labda közül képesek azonosítani azt, amelyik nagyobbra van fújva. Ugyanígy két felépített torony közül képesek a magasabbat azonosítani.
Öt éves korára a gyermek 5-ig már érti a mennyiségi különbségeket és a fogalmakat (kisebb, nagyobb, kevesebb, több, egyenlő, stb), míg iskolakezdésre tovább fejlődik a számfogalom és általában 10-ig képes lesz a mennyiségek értelmezésére és ezzel párhuzamosan kialakul a számolás képessége.
Nézd meg az alábbi, számfogalom fejlesztésére használható termékeinket:
Ha kíváncsi vagy az összes,
számfogalom képességet előhívó termékünkre,
akkor klikkelj ->> ide <<-