Leírás
Programozható robot egér készlet
Az alapfokú programozói ismeretek, a logikus gondolkodás és problémamegoldás képessége rendkívül hasznosak a kisiskolások számára. Felnőttként nem csak a programozóknak, informatikusoknak, de az átlagembereknek is szükségük van hatékony problémamegoldásra az élet valamennyi területén. A Learning Resources programozható robot egér készlete a 4-9 éves korosztály számára optimalizáltan mutatja be a szekvenciális problémamegoldás lépéseit. Az egér robot segítségével a gyerekek betekintést nyerhetnek a “programírás” alapjaiba és megtanulhatják, hogyan kell utasítássorokat létrehozni egy bizonyos cél érdekében.
A programozható robot készlet az alábbiakat tartalmazza:
- 1 db programozható Egér
- 1 db cél Sajt
- 30 db kódkártya
- 16 db összeilleszthető labirintus elem
- 22 db labirintus fal
- 3 db alagút
- 10 dupla oldalú Feladatkártya
- útmutató füzet
Első lépések
A játék használata előtt érdemes alaposan megismerkedni az Egérrel és a kiegészítőkkel egyaránt. Magyarázzuk el a gyermeknek az Egér gombjainak pontos működését:
- fel nyíl: előre mozog az egér (pontosan 12.5 cm-t)
- le nyíl: hátra mozog az egér (tolat)
- jobbra nyíl: jobbra fordul az egér (90 fokos fordulat)
- balra nyíl: balra fordul az egér (80 fokos fordulat)
- zöld gomb: GO gomb, indulhat az egér, lefuttatja az addig beprogramozott mozdulatokat
- piros gomb: memória törlése, az egér elfelejt minden korábbi utasítást
- sárga gomb: ACTION gomb, az egér háromféle akcióból véletlenszerűen csinál valamit: hangosan cincog, megvillantja a szemeit, előre és hátra megy
A robot egér kétféle sebességgel is tud mozogni, melyet a hasán lévő gombbal tudunk beállítani. A lassabb sebességet érdemes használni a labirintuson való mozgáshoz, míg a gyorsabbat a padlón, szőnyegen való szabadabb mozgás során, illetve ha már gyakorlott felhasználóvá váltunk.
A robot egér 3 darab AAA elemmel működik, melyek cseréjéhez csillagcsavarhúzóra lesz szükségünk. A robothoz való elemeket –>ide kattintva<– tudsz vásárolni!
A készlet használata
A Learning Resources egy olyan – 83 darabból álló – készletet állított össze, melynek segítségével fokozatosan bevezethetjük a gyermeket a játék használatába. Építsük össze a 4×4-es műanyag pályát, majd válasszunk egy feladatkártyát. Helyezzük el az egeret, a sajtot és a labirintus falait a kártyán látható módon. Ezután segítsünk értelmezni a “terepet” a gyermek számára. Számoljuk meg, milyen messze, pontosan hány lépésre van az egér a sajttól és milyen úton lehet hozzá eljutni. Ezután vegyük elő a kódkártyákat és rakjuk ki az út megtételéhez szükséges utasítás sorozatot. Végül kérjük meg a gyermeket, hogy az egér gombjainak segítségével üsse be a kódkártyák által mutatott utasítás sorozatot. Ha jól gondolkoztunk, az egér pontosan azt az utat fogja bejárni, amit mi elképzeltünk számára.
A készlet nagy előnye, hogy igazán sokoldalúan használható. Akár a zöld labirintuslapkák nélkül is építhetünk útvesztőt az egerünknek. A labirintus lapokat természetesen nem csak 4×4-es formában, de általunk választott bármilyen alakzatban összeilleszthetjük, így akár egységnyi széles, de nagyon hosszú, kanyargós pályát is létrehozhatunk az egér számára. A feladatkártyák egyre nehezedő feladványokat tartalmaznak, így érdemes az 1-es sorszámúval kezdeni az ismerkedést.
A programozható robot készletet bátran ajánljuk már akár 4 éves kortól, a játék remek módon skálázható és a gyermek életkorához, problémamegoldó képességének szintjéhez igazítható. Az egér egyszerre akár 40 utasítást is képes megjegyezni.
A játék sokáig izgalmas kihívást jelenthet kicsiknek, de akár a szülőknek, nagyszülőknek is!
Értékelések
Még nincsenek értékelések.