Barion Pixel Skip to content
ravensburger játékok

Labyrinth Junior társasjáték – Ravensburger

11.990 Ft

Egy igazi útvesztő, ahol az utat Te is formálhatod!

Szállítási és fizetési részletekről bővebben >>>itt<<< olvashatsz.

Elérhetőség: készleten

Labyrinth Junior társasjáték

Játékismertető:

A Labyrinth Junior társasjáték tartalma:

  • 1 db összehajtható játéktábla
  • 17 db járatkártya
  • 12 titokkorong
  • 4 kísértet (két részből)

A játék a rendkívül népszerű Ravensburger Labyrinth társasjáték egyszerűsített, fiatalabb korosztály számára készült változata. A társasjátékot bonyolultsága miatt leghamarabb 5 éves kortól ajánljuk. A játék lényege, hogy mi szedjük össze a legtöbb kincset a kísértetünkkel. Hogy éppen mit kell megkeresnünk a labirintusban, azt a húzott titokkártyák árulják el. A labirintus azonban nem állandó, minden körben módosul, ugyanis nekünk kell betolnunk valamelyik oldalán egy járatkártyát (ami kilök egyet az átellenes oldalon) lehetőleg úgy, hogy a kialakult új járatrendszer a mi kísértetünknek pont jó legyen, el tudjon jutni a keresett kincshez. A mellékelt játékszabály részletesen leírja a játék szabályait, melyet akár bonyolíthatunk is, ha már nagyon jól belejöttünk a labirintus szerkesztésbe.

 

A Labyrinth Junior társasjáték által előhívott készségek és képességek:

koncentrációlogikarész-egész látásmódkudarctűrésönbizalomszabálykövetés

A Labyrinth társasjátékban nagyon fontos a szabálykövetés, a gyermek nem rakosgathat kedve szerint labirintus elemeket, az előírt szabályok szerint kell oldalt betolni az elemeket. Annak kitalálása, hogy melyik labirintus elemet érdemes mozgatni, nagyon ügyes rész-egész látásmódot kíván meg, alaposan meg kell figyelni, hogy mely elem mozgása lesz a legkedvezőbb számunkra, melyhez elengedhetetlen a logikus gondolkodás használata (pl. „ha ezt alul szélen tolom be, akkor a járat elkanyarodik felülre, pont oda, ahová nekem menni kell”).

 

Személyes tapasztalatok és alternatív játéklehetőségek:

A gyártó ügyesen egyszerűsítette a Labyrinth játékát oly módon, hogy már 5 éves kortól játszani lehessen. A játék sok gyakorlást igényel, de tapasztalataink szerint akkor is lehet játszani vele, ha a gyermek nem tud túlságosan előre gondolkodni és hosszasan koncentrálni, ugyanis a tologatások során előbb utóbb a szerencse is segít olyan járatot építeni, melynek során eljuthatunk a kívánt figurához. Így a játék bár nem egyszerű, mégis játszható akár 5 éves kortól! A játék vesztesének a kudarctűrő képességére kell támaszkodnia, győzelem esetén viszont komoly motivációt és önbizalmat kap a gyermek!

Három-négy éves gyerekek értelemszerűen még nem tudnak játszani a Labyrinth társasjátékkal, viszont számukra is érdekes lehet a játéktér felpakolása a kis labirintus darabokkal. Ezek elhelyezése apró kézmozdulatokat igényel és gyakran igazítani is kell, így kiváló finommotorikus gyakorló feladat. Ha elkészültünk, akkor a kis korongokat lehet a megfelelő helyre felhelyezni, ami pedig az alakzatok felismerésének képességét trenírozza.

Ha tetszett a Labyrinth Junior társasjáték leírása, olvasd el a Szemlélet oldalunkat is, melyben a jatekpszichologia.hu gyerekjáték webáruház 100 darab játékának kiválasztása során alkalmazott koncepciónkat ismertetjük.

 

Hivatalos játékszabály

A játék célja az, hogy kísértetünkkel eljussunk mindazokhoz a tárgyakhoz, amelyeket a titokkorongok ábrázolnak, s hogy a lehető legtöbb korongot szerezzük meg. 

Előkészületek: A legelső játék előtt óvatosan nyomkodjátok ki a járatkártyákat és titokkorongokat a kartontáblából! A bábukat úgy kell összeállítanunk, hogy a kísértetet ráillesztjük a műanyag lábacskára, majd belenyomjuk kattanásig. Így végleg rögzítettük, nem jön többé szét. A játéktáblát az asztal közepére tesszük úgy, hogy mindenki könnyen elérje. 

A játékkártyákat összekeverjük, majd képes felükkel fölfelé berakosgatjuk a játéktábla üres helyeire. Így egy véletlen elrendeződésű labirintus jöjjön létre. A járatkártyák egyike mindig fölöslegben marad, ezt ott hagyjuk a tábla mellett, mert később a labirintus járatok eltolásához szükség lesz rá. A titokkorongokat képpel lefordítva összekeverjük és odatesszük a tábla mellé. Válasszatok most magatoknak egy-egy kísértetet és állítsátok őket a tábla azonos színű sarokpontjaira. 

Indulhat a játék! Az óra járásának irányában haladunk. A legbátrabb játékos kezd és megfordít egy titokkorongot. Ez ábrázolja az első célt, ahová a kísértettel el kell jutnunk. Ehhez először mindig a labirintus járatokat kell eltolni, s csak azután szabad lépni a kísértettel. 

A labirintus átalakítása. Amikor valamelyikőtök sorra kerül, a kimaradt járatkártyát betolja a tábla egyik oldalán. Nyilak jelzik a tábla szélén, hol lehet a kártyát becsúsztatni. Épp annyira kell csak betolni, hogy a labirintus túloldalán egy másik járatkártya lökődjön ki. Ezt a járatkártyát azután bármelyik tetszőleges helyen újból becsúsztathatjátok, csak ott nem, ahol éppen kiesett. Tehát nem szabd az előző játékos lépése előtti állapotot közvetlenül utána újra visszaállítani. A kicsúszott kártyát mindaddig ott kell hagyni a tábla mellett, amíg a következő játékos egy másik helyen be nem tolja. Ha a járatok elcsúsztatása során olyan kártyát tolunk ki, amelyiken egy kísértetbábu áll, akkor a kísértetet a szemköz imént becsúsztatott járatkártyára kell átraknunk. A bábuk ilyen áthelyezése nem számít lépésnek. Amikor rátok kerül a sor, először mindenképpen a járatokat kell elcsúsztatnotok, s csak azután léphettek a kísértettel. Ez akkor is így van, ha a keresett tárgy képéhez a járatok eltolása nélkül is eljuthatnátok. 

Haladás a kísértettel. Lépni tehát azután lehet, hogy a járatokat elcsúsztattuk. A kísértetbábu a labirintus minden olyan pontjáig eljuthat, amelyet a kiindulóponttal folyamatos útvonal köt össze. Egyébként annyit haladhatunk, amennyit éppen akarunk, de maradhatunk egy helyben is. Egy kockán több kísértet is állhat. Ha eljutottatok addig a tárgyig, amit az esedékes titokkorong ábrázol, elvehetitek ezt a titokkorongot és magatok elé tehetitek. A ti lépésetek ezzel véget ért, a következő játékos pedig felfordít most egy újabb titokkorongot. Ha nem sikerül egyhuzamban eljutnotok az adott célig, akkor egy olyan pontig lépjetek el a kísértettel, ahonnan legközelebb kedvezőbb helyzetből indulhattok. Ezután a következő járékoson a sor. Ő is ugyanehhez a képhez igyekszik eljutni. Ez így megy mindaddig, amíg valamelyikőtöknek sikerül is. Övé lesz a titokkorong. A következő játékos csak ezt követően fordíthat fel egy újabb korongot. 

A játék vége. Amint valamelyikőtök kísértete elérkezett az utolsó korongon ábrázolt tárgyhoz, magához veszi a korongot, s ezzel véget is ér a játék. Az nyer, akinél a legtöbb titokkorong van. 

További információk

Méretek33,5 × 23 × 5 cm
Életkor

5+

Gyártó

Ravensburger

Anyagösszetétel

Műanyag, Papír/Karton

Kategória

Sikerjátékok a közelmúltból

Játékosok száma

2-4

Játékidő

10-15 perc

Értékelések

Még nincsenek értékelések.

„Labyrinth Junior társasjáték – Ravensburger” értékelése elsőként

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük